25 februari, 2010

Ta hand om våra regnskogar!!

Regnskogarna här på jorden håller på att typ rotas ut. Det måste vi sätta stop för! Man får inte slösa för mycket på papper, för det kommer ju från skogarna (inte just från regnskogarna då, men från skogarna här i Sverige). De skogarna får man inte heller slösa på!

Min familj (eller min pappa, då) äger en skog. Där har vi en stuga som vi brukar vara i. På sen-
sommaren och hösten plockar vi blåbär, hallon och lingon där. Vissa av de träden som finns i våran skog kommer att bli till exempel papper till andra människor. Det är rätt kul att tänka på.




Jag vet inte riktigt varför jag berättade om det där. Det här inlägget skulle ju handla om att inte slösa för mycket på papper!

När man till exempel torkar sig efter att ha kissat bruka jag ta ett papper. Det räcker! Min lillasyrra tar typ fem... (långa är de också) Där kanske jag var lite äcklig, men annars kanske man inte förstår. Jag tycker att det är äckligare att prata om bajs...

Nu ska jag tyvärr sluta skriva för denhär gången. Nästa gång jag skriver blir nog... Äsch, jag vet inte ni får se!

PS. Glöm inte att kommentera, jag älskar att få kommentarer!



3 kommentarer:

  1. Jag vill ha kommentarer!!!!!!!!!!<3<3<33

    SvaraRadera
  2. Jättebra inlägg!!! Synd bara att ingen mer än jag följer!!!

    SvaraRadera
  3. Tack. Aa det är syynd. Kan inte du tipsa alla som följer din blogg, om min blogg? (inte de vi känner på riktigt, fööör pinit!!)

    SvaraRadera