23 februari, 2010

Slösa inte på vatten!


Hej alla ni som tittar på min blogg! (hur många det nu är...) Jag tror inte jag kommer skriva varannan vecka längre. Jag tänker skriva lite när jag känne för det. Det kan bli en gång om dagen eller en gång om året... (hehe) Men jag har i alla fall inte slutat än, det ska ni veta!


Den här gången tänker jag skriva om att man inte ska slösa med vattnet!! Det är faktiskt viktigare än man tror. Tillslut kanske vi inte har något vatten på jorden. När man duschar så är det bra att inte duscha fööör länge. Jag brukar duscha på tio minuter, en kvart ungefär. Jag känner en som duschar på en timme, vilket inte ärt så bra för miljön. Hoppas att hon bättrar sig på det!


Det är inte bara duschen som man slösar på vatten i. När man ska tvätta händerna kan man tänka lite på det här. Men även när man borstar tänderna. Då ska man inte låta vattnet rinna medans man borstar. Jag sätter på vattnet när jag sköljer tandborsten (samma sak när man duschar).


Det var nog allt för den här gången.


PS.Jag blir glad om ni kommenterar!DS.

2 kommentarer: